mandag 24. september 2007

Sen Lynch


Så har jeg begynnt på Inland empire av David Lynch. Jeg så en time av den i dag. Hadde egentlig tenkt å se hele, men så ble jeg trett. Og jeg vet ikke helt hva jeg syns om den første timen av filmen når jeg så den. Men nå har jeg begynnt å tenke litt på den og den er blitt bedre allerede. Det er velkjente Lynch elementer og den har en guffen stemning ligger og lurer hele tiden. Mulholland dr. og Eraserhead har blitt nevnt som referanser til filmen, og det er kan stemme det. Den virker mer primitiv enn Mulholland drive, men tar for seg mainstream media og kultur denne gang og, men det virker ikke som Hollywood er så mye skurk denne gangen som i Mulholland dr.
David Lynch er en type regissør som skaper sitt eget univers, sånne regissører liker jeg. Andre sånne er f.eks Terry Gilliam, Tim Burton, Steven Speilberg, John Waters og George Lucas.
Så jeg begynner faktisk å glede meg til de neste to timene av Inland empire.

Ingen kommentarer: