tirsdag 13. januar 2009

Animal Collective - My Girls (Hove 2008)

Animal collective er ute med sin nye plate Merrieweather post pavilion og her er en låt derfra. Plata er helt ubeskrivelig bra, den er noe av det beste jeg har hørt noensinne! Her hører ihvertfall jeg ekko av to Brian'er - Wilson og Eno. Men det er utvilsomt Animal collective. Mer elektronisk og - tør jeg si - poppete denne gangen. En nydelig nydelig låt dette og resten av plata er like fin!

Mange har allerede utropt denne til den beste plata i 2009 og det er ikke et utslag av enorm pessimisme angånde plateåret 2009, men så bra er den rett og slett.

Da jeg så de i Paris høsten 2007 spillte de flere låter fra denne plata, så moro å høre låtene igjen nå!

1 kommentar:

Svenn sa...

Tror mange anmeldere har fått listesjokk på slutten av 08. Foreløpig har jeg sett Low Frequency in Stereo og I Was A King utropt til 2009s beste, og nå denne. Ja ja, det er vel bare å bla opp. Strawberry Pie var jo god.