søndag 25. oktober 2009

The Great American Scream Machine Six Flags Great Adventure

Six flags great adventure New jersey. Del en.

Lørdag 17 oktober, tredje dagen jeg var i New york. Enda en overskyet dag, men ikke noe regn. Jeg stod opp tidlig, kvart over sju. Når jeg gikk nedover Broadway (som var sidegate til der jeg bodde) var det stort sett folk som var på vei til jobb som var ute for å få seg frokost og de var det ikke så mange av heller. Jeg gikk fra 102nd street til 42nd street der buss stasjonen lå, det tok ca en time. Der nede fant jeg først platformen der bussen til Six flags great adventure skulle gå fra. Så skulle jeg kjøpe billett. Jeg fant ingen plass ved bussavgangen der de solgte billetter, automatene hadde ikke billetter til parken. Så jeg spurte. Jeg måtte gå over i et annet bygg over gaten og kjøpe billett der. Etter litt om og men så fikk jeg billetter, og heldigvis var jeg tidlig ute. Det begynte å komme mye folk til bussplatformen også. 20 minutter før bussen skulle gå slapp de folk inn i bussen. Den ble fort full og så måtte det settes opp en ny buss. Etter litt fram og tilbake kom en ny buss som jeg ble med på.

Når vi kom over til New jersey begynte det å regne med en gang. Det regnet hele veien mot parken. Turen tok drøye 90 minutter. Når vi kom til Six flags great adventure sluttet regnet heldigvis, men det var vått på bakken og litt kaldt. Heldigvis skulle det vise seg, for pga regnet ellers på New jersey kom det ikke mye folk i parken den dagen, og det betydde null kø noen plass.

Parkeringsplassen utenfor parken er den største jeg noensinne har sett. Og den var så og si tom utenom et lite titalls biler. Det så mest ut som en scene i fra en post apokalytisk film. Det tok sin tid å gå fra bussholdeplassen og inn i parken, men det var ikke akkurat trengsel noen plass.

Det var pyntet til Fright fest som det er i parken fra slutten av september til begynnelsen av november. Utenfor var det gigantiske edderkoppnett, inni parken var det rødt vann som kom opp av en svær fontene som skulle se ut som blod, forlatte biler som det stod "get out" på stod mange plasser og svære edderkopper var på vei til å lage de om til rede, det var skjelletter og svære skrikende rotter osv...

Men hovedattraksjonene i parken er uansett årstid berg og dalbanene. Parken har verdens høyeste og raskeste. Den første jeg prøvde var Superman Ultimate flight, en berg og dalbane som gikk på kryss og tvers, opp og ned og i noen looper. Men det spesielle med den var at man lå og fløy i den. Veldig kult! Etter den ville jeg teste den ved siden av som het The great american scream machine. På vei opp første bakken (som tok en evighet) kom jeg høyere og høyere og fikk etterhver god utsikt ut over parken. Det var den ene gigantiske berg og dalbanen etter den andre. Jeg syns aldri jeg kom opp bakken og så begynte jeg å bli litt bekymret, var denne litt i drøyeste laget? Og hvis den var drøy, så var de fleste andre berg og dalbanene i parken enda større. Så da fikk jeg det for meg (jeg hadde god tid til å tenke på veien opp ja) at jeg bare kunne gå rundt å kikke i parken, det var jo en fin og stor park. Så kom første nedoverbakke, og i løpet av den begynte jeg allerede å se meg om etter en større berg og dalbane jeg kunne ta etterpå.

Ingen kommentarer: