søndag 25. oktober 2009

Kingda Ka Front Row Video

Six flags great adventure, New jersey. Del tre.
Skroll ned og start på del en først og så les del to og til slutt denne, del tre. Funker best sånn :O)

Den aller mest beryktede banen i parken heter Kingda ka. Den er egentlig bare en lang strekning rett fram og så rett opp 90 grader, 136 meter rett opp i luften og så et lite øyeblikk oppe i høyden slik at alle skulle få se de tre statene man kan se fra toppen. Så raser man rett ned igjen. Den kommer opp i 200 km/t, og det skal jeg love deg er kjappt. Jeg må innrømme at jeg gikk endel rundt i parken og mannet meg opp til denne. En god stund hadde jeg slått den helt fra meg. Men etter å ha tatt The great american scream machine en gang til fant jeg ut at denne nå var ganske tam i forhold til de andre i parken, og jeg måtte komme meg videre og prøve noe enda mer utfordrende enn Nitro. Så jeg gikk å stillte meg i kø og prøvde å ikke tenke på turen som lå foran meg. Det var egentlig ikke kø på den heller, det var bare å gå rett på. Men det ble litt venting allikevel, nok til å grue seg litt. Men så aksellerete den fra 0 til 200 km/t på få sekunder og plutselig var den på vei opp. Når den hadde begynte på oppturen tok det ikke lang tid før man var oppe. Det første jeg gjorde første gangen jeg var på toppen av Kingda ka var å kikke rett ned. Langt der nede så jeg noen små biler på parkeringsplassen. Jeg eier ikke høydeskrekk, så den var ikke skummel i det hele tatt faktisk, bare kjekk. Så jeg gikk rett og stillte meg i kø igjen. Da så jeg en gutt jeg tipper var rundt 15 år som var alene og så veldig nervøs ut. Jeg spurte han om han hadde prøvd banen før, og det hadde han ikke. Jeg sa at den ser verre ut enn den er. Er den rask spurte han og jeg kunne ikke lyve og måtte si som sant var at den var veldig rask ja. Fyren så fortsatt ganske nervøs ut. Så tok berg og dalbanen av og jeg så han ikke igjen før jeg igjen stod klar for å ta Kinda ka for tredje gang på rad. Da stod han klar for andre gang og smilte bredt og sa That was fun!

Det ble ingen tredje runde for meg på Kingda ka, vi satt klar til å ta av igjen, men så ble vi bedt om å gå av og stille oss utenfor sperringene. Og så fikk vi beskjed om at banen var stengt pga regn, farten ville gjøre at regndråpene kom til å lage brennmerker på oss. We don't care var det en som ropte. Men jeg merket at det gjorde litt vondt på Nitro etterpå (den gikk også utrolig kjappt), så det stemte nok.

Ellers var det mange forfrosne folk som jobbet i parken som prøvde å se ut som de ikke kjedet seg eller frøs ihjel. Jeg syntes ikke det var så kaldt, men vi er jo forskjellige, noen er pysete noen er ikke pysete :OD

Kl 17.30 ble det mørkt og da kom det noen zombier ut i gatene i parken, bl.a en med en motorsag (uten tagger) som han fyrte opp og løp etter folk med. Samt en fyr med en spade som han gikk bort til intetanende og dro hardt i asfalten så den lagde en enormt høy og skremmende lyd.

Parken skulle egentlig stengt kl. 23, men pga regnvær (som igjen ikke var så ille), stengte den kl.19. Men da var jeg lei uansett og hadde hatt 8 timer i parken. Og uten kø noen plass tilsvarer det vel noe sånn som tre, fire dager i høysesongen.

Ingen kommentarer: