søndag 25. oktober 2009

nitro roller coaster @ six flags great adventure

Six flags great adventure New jersey. Del 2.

Etterpå stakk jeg i en av de aller største berg og dalbanen i parken, den var i tre og het El toro. Den var gigantisk, til da uten tvil den aller største jeg hadde prøvd. Når vi skulle opp første bakken begynte den plutselig å gå utrolig fort OPP bakken. Den var ny, men det var jo en morsom overraskelse. Når vi kom opp sakket farten ned og den tok en god sving slik at alle kunne se hvor vi skulle ned og hvor vi skulle etterpå. Det var en mildt sagt bratt bakke som gikk 76 grader rett ned og langt ned. Så opp en stor bakke igjen og ned en, osv. På slutten økte bare farten, den var oppe i 117 km/t, og det var kjappt! Helt villt.

Tok en bråte andre berg og dalbaner også, Batman der man satt og dinglet med føttene og som hadde loop der den gikk utenpå loopen i stedet for inni som er vanlig. Bizarro som er den mest svingete og rare berg og dalbanen jeg har tatt, med lydeffekter hele tiden, pyro og tørris.

Men aller kulest var Nitro og en jeg skal skrive om i neste avsnittt , de to aller største banene i parken på hver sin måte. Nitro var en diger bane der man satt fire på hver rekke i stedet for to som er vanlig på de aller fleste berg og dalbaner. Den gikk opp en enda mer endeløs bakke og så ned en helt vannvittig høy og bratt bakke, for så å ta noen bakker til før den føk langt inn i skogen og rundt og tilbake igjen på andre siden. Jeg tok den så mange ganger at jeg mistet tellingen. Det var somsagt lite folk, og ingen kø. I høysesongen kan det forekomme køer på opp til over to timer på de mest populære berg og dalbanene.

Ingen kommentarer: