mandag 14. mai 2007

The Sopranos


*bare en advarsel først, denne bloggen kan inneholde *spoilers* for de som ikke har sett hele serien... så les forsiktig...

Verdens beste tv serie noensinne går mot slutten. Det er bare et par episoder igjen, så er det slutt for alltid. Da er det over og ut for Tony Soprano, mannen med to familier; kone og barn hjemme og den andre familien bestående av organisert kriminelle venner og slektninger.

Jeg leste om serien i et filmblad i 1999. Når første episode gikk på norsk tv samme år tror jeg, satte jeg meg ned for å se. Da var serien ganske godt hauset opp. Forventningene var over middels, og jeg ble hektet fra første episode.

Nå skal ikke jeg legge ut om seriens karakterer eller hva den handler om, det vet vel de fleste eller kan ihvertfall finne ut andre steder på internett. Det som opptar meg nå som alle andre die hard Sopranos fans for tiden er hvordan serien slutter. Blir Tony drept eller havner han i fengsel? Vil familien splittes og ta livet av hverandre, eller vil New york familien ta affære?

Nå skal jeg snart se episode 18 sesong 6, og Tonys nevø Christopher er virkelig ute å kjøre for siste gang tenker jeg. Ellers tror jeg oppbygningen mot slutten virkelig vil ta form i denne episoden.

Må si at siste del av sesong 6 har - for første gang i seriens historie - vært litt skuffende. Det har vært litt for mye av ting vi har sett før. Men nå er det slutten som er viktigst, og er den veldig bra og tilfredstillende så er alt tilgitt.

Ingen kommentarer: