søndag 23. mars 2008

Brno og påsken på hell i 2008


Vel pizzaen tok meg tre timer å lage på onsdag, men den ble visst god. Var fornøyd selv og. Uka tok slutt, skjærtorsdag og langfredag er som alle andre dager her i et land der kirke og stat er skillt. Lørdag var meg og Jan-Arne i dyreparken her i Brno med to hunder. Kanskje litt spesiellt å ta med seg dyr til en dyrehage, men hundene likte seg der. Den ene (skal ikke nevne noen navn) var så ivrig at den holdt på å få øynene stukket ut av en emu (de som ser ut som litt mindre, sprøe stutser). Men det var en kjekk dag, to sjarmører poserte også fint som dere ser på bildet. Ikke alt var like kjekkt å se, noen dyr hadde det nok ikke optimalt bra i burene sine, mens andre så ut til å ha det bra med godt med tumleplass. Så en fantastisk flott havørn fra østen en plass som delte bur (som var DIGERT) med en sånn ultraamerikansk ørn (bald eagle) og masse sjeldne fugler og dyr som det er i de fleste dyreparker og en isbjørnmor med to unger.

Ellers har det blitt film og å slappe av. I går etter dyreparken dro vi ut på Olympia som er et digert kjøpesenter med kino og bowling. Og en kjempekjekk matbutikk som heter Ultranova og som har masse rart som sikkert er en av de dyrere matbutikkene for den jevne tsjekker, men prisene er godt under Rema1000 nivå. Tenk en kjempebillig Ultra eller Meny, men med masse mer kule ting. Fant bl.a østersopp "frø", så nå skal jeg "plante" de i en trestubbe! De hadde og geitemelk som smakte kjempegodt, friskt og ikke så mye geitesmak som jeg trodde. Etter litt handling bowlet vi, kjempekjekkt! Jepp, ikke så lett å merke at det er påske her, for alt er oppe som vanlig. Men har lest litt krim da for å holde på noen tradisjoner. Og ja, så har jeg spist litt appelsin.

I dag har det vært kjempefint vær, så vi gikk en tur med hundene ned til Interspar. Jan-Arne gikk inn og handlet og jeg satt utenfor i solen med hundene. Nå har vi spillt Disney monopol, vel to spiller ennå her, jeg var konkurs for over en time siden.

I morgen er siste dagen min her, så neste blogg kommer nok når jeg kommer hjem.

Ingen kommentarer: