søndag 9. mars 2008

Celebrity apprentice


Det jeg er mest hektet på for tida er celebrity apprentice. Og før noen begynner å rope søppel tv på sitt verste vil jeg bare si med hånden på hjertet at den sjuende sesongen (er nå på episode 10) har vært noe av det mest underholdene, morsomme og engasjerende jeg har sett noensinne.

Det er en stor stor fryd å se Piers Morgan, dommer i Americas got talent og tidligere ”vanlig” apprentice deltager og full tids hurpe Omarosa gå i strupen på hverandre. Og så liker jeg Donald Trump. Han er en intelligent og fornuftig mann, og selvsagt en beinhard forretningsmann, det innrømmer han selv. Og hvis noen lurer på om jeg ikke er redd for å miste kredibilitet av å være fan kan jeg bare si at det er få ting jeg bryr meg mindre om enn om hva andre folk synes om det jeg liker.

Jeg har sett en episode her og der av tidligere sesonger av the apprentice, og så hele sesong seks (forrige sesong). Programmet går ut på at to lag skal f.eks lage en reklamekampanje for si Kodak, de får en dag på seg og så skal representanter for Kodak bedømme hvem som har den beste kampanjen. Laget som taper får en av deltagerne sparket av Donald Trump. I den vanlige utgaven av the apprentice får vinneren som står igjen til slutt jobb hos Donald Trump, mens i kjendisutgaven av programmet får en deltager på det vinnende laget hver gang en del tusen dollar til et veldedighetsformål de velger selv, og vinneren til slutt får mange mange tusen dollar til sitt valgte formål.

Årets sesong har som sagt kjendiser, men det er ikke så mange som er kjente her til lands. De som mest gjorde at jeg begynte å se på var Vincent Pastore fra The Sopranos, og Gene Simmons fra Kiss.

Selv om kjendisene er med for å samle inn penger til veldedighet, er tempreaturen veldig høy til tider og det er underholdene konflikter. Men det er minst like kjekkt når lagene går bra sammen og gjør et kjempebra lagarbeid og passer på å rose hverandre etterpå.

Ingen kommentarer: