lørdag 29. mars 2008

Påsken er over!


Da var ferien min over. Og påsken var over. Jeg er hjemme igjen. De siste dagene i Brno gikk enda fortere enn de 12 første. Dagen før jeg reiste var vi på en fantastisk bra tapasresturant som var nyåpnet. Kjempegod mat! Og utrolig god service, kelneren oversatte hele tapasmenyen til engelsk! Vi hadde fire retter, masse drikke og hver vår dessert og alt sammen ble på rundt 250 norske kroner. Det var en litt finere resturant, så det var jo veldig rimelig etter norske standarder.

Hjemturen startet ikke så bra. Taxien som var bestilt til halv sju på morgenen kom ikke. Bussen min gikk fra sentrum sju og jeg ringte etter ny taxi. Den kom kvart på sju. Turen til sentrum tar bare rundt fem minutter, men denne taxisjåføren tok en helt annen vei enn vanlig med masse lyskryss der vi stod i kø i ett av de gjennom to runder med rødt lys. Jeg var sikker på at jeg kom til å miste bussen. Men mot slutten gikk det kjappt og jeg var på bussstasjonen tre minutter før bussen gikk.

Ellers gikk turen kjempefint, med en liten forsikelse med flyet fra Praha. Ble hentet av Olav, som jeg snart må gullforgylle!

Det er alltid en omstilling å komme hjem til hverdagen igjen og jeg savner Jan-Arne, men det er også kjekkt å komme hjem og treffe igjen familie og venner her. Og påskesnop til halv pris!

2 kommentarer:

Olav :) sa...

Vil dekkes i ekte gull...

Steinar sa...

24 karat mate!