søndag 30. mars 2008

Fade to black - en middels blogg fra arkivet


Har noen blogger som ligger i bloggkladd mappen som jeg begynte på, men aldri fikk ferdige. Og noen som kanskje er ferdige, men som jeg ikke postet fordi de ikke var noe særlig. Fant en nå som ble skrevet rett etter at det digitale bakkenettet ble innført og vanlig antenne til tv ikke lenger var tilstrekkelig. Har fikset på et par ord, ellers er den som jeg skrev den.

Nå har jeg ikke tv lenger. Skjermen er svart, hvis jeg ikke hiver på en dvd da eller spiller playstation. Før jeg var nødt til å kjøpe en boks for å se tv så jeg ikke så mye tv allikevel.

Så å si aldri. Men jeg vil ikke bli oppfattet som en ”anti-tv jeg gjør noe kreativt i stedet og tenker selv” person. Jeg bruker altfor mye tid på internett og får tak i de programmene jeg vil se på internett eller så kjøper jeg dvd bokser med hele sesonger. Å få posjonert en episode av en tv serie jeg følger med på i uka til et bestemt tidspunkt passer meg ikke. Hvis jeg vil se fire, fem episoder på rappen fordi det er spennende, så vil jeg ha muligheten til det. Og så vil jeg se det mens det er ferskt, ikke et halvt år etter serien er ferdig i usa og man kan lese om hva som skjer i serien på nettet. Jeg liker heller ikke å sitte å svitsje gjennom kanaler uten å finne noe å se på, det er bortkastet tid.

Nå har jeg vært uten tv en stund, og jeg har ikke lagt merke til det en gang. Ikke kommer jeg til å gjøre det heller. Nrk har f.eks gratis nett tv der det ligger mange programmer. De la også Ut i vår hage ut på nett dagen før de viste det på tv. Og de hadde eget etterprogram på nettet. Det meste kan skaffes på nett. Vel, alt vil jeg tro... Og hvis ikke finnes det om en stund på dvd boks hvor man selv bestemmer når man skal se det og hvor mye man skal se.

1 kommentar:

Olav :) sa...

:) Bra. Stikker du bortom å ser will and grace i morgen?