mandag 4. februar 2008

Hektet


Tynne fiberknekkebrød med kaviar fra tube. Det er helt utrolig godt. Jeg har spist det flere ganger i dag. Klemt på tuben og fått en lang krøllete stripe rundt omkring på hele knekkebrødet, så mye at det ikke behøves å smøres utover. Nå er snart tuben med kaviar tom. Godt er det. Ellers ville jeg nok blitt lei. En kompis av meg spiser Witabix til frokost ofte, nesten hver morgen. Jeg har vært hekta på det og. Så hard var min avhengighet at jeg ikke orker å spise det mer. Her om dagen når meg og han var i butikken lurte jeg på å ta en pakke Witabix og prøve igjen. Men hånden stoppet av seg selv før den kom til esken med de små sponplatene.

Jeg har bodd på hybel. Og spist nudler. Ikke fordi jeg hadde så dårlig råd, men fordi jeg likte det. Veldig godt. Enkel og grei middag. Kveldsmat. Lunsj. Og det hendte vel jeg spiste det i mellom de måltidene og. Til frokost hadde jeg Witabix. Nå er det svært sjelden jeg spiser nudler, et par ganger i året kanskje.

Er også ganske hekta på sushi. Men det er ikke godt å spise for ofte. Det har skjedd at jeg har spist sushi to ganger i uka et par ganger. Og det er for mye. Sushi er best hvis det blir spist med ihvertall en måneds mellomrom.

Prøver somregel å spise variert. Og rimelig sunnt. Og spise ofte og mindre porsjoner. Men av og til må man bare ha noe. Mye. Ofte. Og så blir man lei. Kanskje går det over og så liker man det igjen neste dag. Kanskje orker man aldri å spise det igjen.

Ingen kommentarer: