søndag 17. februar 2008

Mandag 28 juli 2008


Det er mandags morgen. Jeg våkner av at solen skinner inn vinduet. Når jeg trekker fra gardinene står det en kattunge på plenen og vasker seg. Jeg står opp, dusjer og lager meg frokost. Så spiser jeg mens jeg leser aviser og chatter med venner. I lokalavisen står det at det har vært slosskamper og et ran i løpet av natten. Jeg tar på meg solbriller og går ut.

Det er 25 grader og klokka er litt over elleve. Det kommer til å bli enda en varm dag. Utenfor står grillen, meg og noen kompiser grillet for to dager siden og jeg har ikke fått ryddet den bort ennå. Denne dagen har vært en helt vanlig sommerdag til nå. Når jeg kommer ned på veien ser jeg at postbilen akkurat har kjørt fra der postkassen min står. Jeg går og kikker oppi og der er det et blad jeg abonnerer på og en hentelapp. Jeg tar med meg bladet og går opp og slenger det innenfor ytterdøren og sykler til sentrum. Der henter jeg pakken på postkontoret. Det var visst et par t sjorter jeg bestillte for noen uker siden. Tollen har latt de slippe igjennom tollfritt, de er på grensa til at jeg må betale toll. Så ringer kjæresten min og lurer på hva vi skal gjøre senere. Nedenfor postkontoret ser jeg en kompis og sykler ned og hører hvilke planer han har senere. Han har ingen derfor spør jeg om han vil være med å grille sammen med meg og kjæresten min. Det vil han. Så stikker jeg og handler grillmat og litt chips og brus og reiser hjem. Der tar jeg med meg bladet jeg fikk og legger meg ute i hagen på et pledd og leser det. Så ligger jeg litt i sola og kjenner jeg blir svett så jeg går inn og begynner å lage til grillmaten. Så kommer kjæresten min hjem fra jobb. Og en time senere kommer kompisen min. Grillen er varm og vi legger på masse forskjellig og god grillmat. Vi spiser lenge og blir stappmette. Mens vi spiser ringer en annen kompis og lurer på om vi skal gå å bade dagen etter. Det høres ut som en plan sier jeg og gleder meg til det.

Når det er midt på vinteren, selv om det ikke er snø eller mange minusgrader, så lengter man til sommeren. Særlig når sommeren året før ikke var verken varm eller solrik. Kan hende mandag 28 juli 2008 blir helt forskjellig enn det jeg har skrevet nå, men jeg håper ikke det.

Ingen kommentarer: