torsdag 17. april 2008

Et lite eventyr ved ukens slutt



Det var en gang en gutt som møtte på et troll.
Jeg skal spise deg opp sa trollet til gutten.
Ja bare spis meg du sa gutten, for jeg har skarpe negler og
kommer til å klore meg ut av magen din.
Trollet brydde seg ikke og spiste gutten.
Da gutten kom ned i magen på trollet begynte han med en
gang å klore seg ut. Når den ene hånden kom gjennom magen
på trollet ble det redd og ropte til gutten at han ikke måtte
komme ut igjen, for da ville han dø.
Dette brydde ikke gutten seg om selvsagt og klorte seg ut
med den andre hånden også. Trollet var nå livredd og
ba enda en gang instendig om at gutten måtte slutte å klore seg ut,
for da ville han dø. Gutten brydde seg ikke noe mer denne gangen
og tok hodet ut og begynte å åle seg ut av magen på
trollet. Da begynte trollet å skrike at han kom til å dø.
Gutten ålte seg helt ut og ble liggende på bakken og se at trollet kom
fallende mot han. Så var det ute med både trollet og gutten.

1 kommentar:

Olav :) sa...

dette gir meg som vanlig masse inspirasjon til jeg skal sitte barnevakt :)