onsdag 9. april 2008

Jeg er en miraklenes mann, bare se her :


En morgen strømmen hadde gått i løpet av natten, stod klokkeradioen og blinket på 12:00 og sollyset var sterkere enn det burde være om morgenen. Det var fordi det ikke var morgen i det hele tatt, men ettermiddag. Jeg hadde ikke forsovet meg, nei, for jeg har alt annet enn en ni til fire jobb eller hva det nå i disse fleksi-moderne-tider kalles. Men det er somregel ikke kjekkt å våkne opp og finne ut at man har sovet 14 - ja fjorten - timer. Det er jo ganske sykt. Men jeg våknet ihvertfall i det hele tatt, det må tas med på pluss siden. Men det var en fattig trøst når mange ting som jeg hadde planlagt gikk i vasken. Frokost kunne jeg bare glemme, ingen spiser frokost halv tre på ettermiddagen. Selv om du disker opp med egg, te, juice, en avis, tøfler, en halv banan, et rundstykke med hvitost og en liten remse rød paprika oppå - så blir det ikke frokost, det blir brunsj eller en litt tidlig og veldig rar middag.

Jeg gikk ut på badet og startet dagen som vanlig der. Jeg vasket hendene og ansiktet, det gjør jeg hver morgen eller dag. Hvem vet hvor hendene har vært i løpet av natten. Og hvem vet hva som har kravlet over ansiktet og hva det har gjort der.

Når jeg gikk inn i dusjen stod det en bolle med grøt der. Det kunne ikke jeg huske å satt inn i dusjen, så jeg tok opp bollen og luktet på grøten. Den var varm og luktet søtt og godt. Jeg var sulten og tenkte hvorfor ikke og slo på dusjen, lente meg framover så det ikke skulle komme vann oppi grøten og spiste bollen med grøt mens jeg dusjet.

Når jeg var ferdig satte jeg skålen på gulvet og tørket meg inni dusjen som jeg alltid gjør. Når jeg kom ut av dusjen var skålen borte.

Ute på gangen stod en helt ny sykkel. Den var grønn og kjempefin. En sånn sykkel jeg ikke hadde tatt meg råd til å kjøpe selv, men var veldig glad for at plutselig hadde dukket opp hos meg. Rammen var av carbon og var kraftig og flott å se på. Hjulene var av hybrid typen, bra til både terreng og veisykling.

Det skjedde mange andre merkelige, men kjekke ting denne dagen, det var uten tvil den aller beste dagen i mitt liv.

Dagen etter våknet jeg tidlig, jeg var klar for mer fantastiske opplevelser. Men ingenting utenom det vanlige skjedde. Ingen god mat i dusjen. Ingen gave på gangen. Ingen limousine som stod og ventet nede ved veien og hvor det lå 50 000 i kontanter til meg i baksetet. Ingen ny seng med verdens beste madrass når jeg skulle legge meg. Alt var som før, alt var som vanlig.

Ingen kommentarer: